2011. október 20., csütörtök

Szóval a kicsik...

Mostanában felfedeztem magamnak a régi jó mondást, miszerint egy újszülöttnek minden vicc új.  Vagyis rá kellett döbbennem, hogy sok olyan helye, programja, gyerekbarát különítménye van ennek a városnak, amit én már végigjártam. Igen, csak nem ezzel a két kicsivel. Hiába vannak túl már alaposan az újszülött koron, egy csomó - általam, s a nagyok által felfedezett hely - nekik teljeséggel ismeretlen.

így hát gondoltam, hetente egy-egy délelőtt kimozdulunk, s elmegyünk valami igazán érdekes helyre, ennek örülnek ők is, nekem is jót tesz, látni őket, ahogy még olyan kis lelkesek, és nem dedósoznak le mindent. Egyik októberi délelőtt elmentünk a Vasúttörténeti parkba, - de hisz oda gyakran járunk, gondoltam, ja, hogy Fülöp születése óta nem voltunk?! - megfontolással. Felültünk a kis kerti vasútra, ami Ankára olyan nagy hatással volt, hogy egy hétig, mint a beakadt lemez, azt hajtogatta: "kisvonat jó vót..." Aztán valami féláras kuponnal elmentünk az Állatkerti játszóházba, s leszámítva azt, hogy Anka a nagy horgászásban tetőtől talpig eláztatta magát, igen lelkesen rohangáltak fel-alá. S ugyan azóta minden reggel azt ismétlik, "menjünk játszóázba...", végülis egyszer megérte elmenni. A héten meg felfedeztük a Közlekedési múzeumot, terepasztalostul, mozdonyostul, mindenestül, s bár nekem erős sportteljesítményt kellett produkálnom, hogy a két gyerek múzeum-komform maradjon, vagyis ne másszanak fel mindenre, amire nem szabad (Anka simán átkúszott a 10 cm-es résen, s a vasrács alatt, mint a sikló, bejutott  a századeleji villamosba...), azért jó kis pofák voltak, ahogy rácsodálkoztak a világra.

Szeretem ezeket a nyugodt délelőttöket (különösen a jelen pillanat távlatából, amikor már mind alszanak), ahogy önfeledten játszanak, szervezkednek, beszélgetnek, egyszerűen élvezik, hogy összenőttek. Baklövés lett volna pont most szétválasztani őket az óvodábamenéssel, talán ezek a pillanatok soha nem térnek vissza a kis életükbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése