2015. november 6., péntek

Káoszból rend

Mindig is nagyon szerettem puzzle-t rakni, ösztönösen vonzott a rész-egész viszonya, a káoszból a rendezett kép születése. Fiatalkoromban sokat raktam ki, és titkos vágyam volt, hogy ha majd egyszer családom lesz, gyerekeim, akkor veszek egy nagy puzzle-t és együtt rakjuk, ahányan csak vagyunk, és milyen jó lesz. 

Aztán családom lett és gyerekeim, és rájöttem, hogy nem ez nem az az életforma, hogy együtt napokig békében puzzle-t rakosgatunk... Le is mondtam róla, mint sok minden másról, mert hát ez az élet helyes dinamizmusa. És amiről lemondtam néhány éve, most hirtelen, mint egy Fentről jövő ajándék hirtelen az ölembe hullott.

Mert van nekünk egy hatéves lánykánk, aki megszállottan kirakózik. Persze minden gyerek ezt csinálja. De amikor az első 1000 darabosat rakta ki teljesen egyedül, akkor rájöttem, hogy azért ez túl van a szokásos gyermeki kirakózáson. És amikor teljes hisztériába fogott utána, hogy akkor most nem lesz mit rakni, akkor ráismertem, hogy közös a vér, a szenvedély...

Így aztán az őszi szünetre vettünk egy gyönyörű festett toszkán tájat ezer darabban, hogy akkor mi ezt együtt kirakjuk... és éjszakába nyúlóan, számítógépezés helyett, közös lelkesedéssel hárman- négyen raktuk a tájat, folyamatosan, abbahagyhatatlanul. Békében, örömben, ahogy sok éve megálmodtam.

Kiraktuk. És közben megvilágosodtam az életemet illetően is. Megértettem, miért szeretem én ezt ennyire. Mert ilyen az életünk: Valaki bölcsen (szeretetből) megalkotta, egy szép, harmonikus egészet, ahol mindennek helye van, ahol minden darab összeillik, és mindezt kiszórja elénk valamikor az életünk hajnalán, hogy "íme, rakd ki, neked készítettem, és higgy benne, hogy mindennek megvan a célja és a helye, a kusza vonalaknak,a sötét foltoknak, a gyönyörű virágszirmoknak, a kék felhőnek, csak higgy és csináld..."
Hát hiszem és csinálom.

1 megjegyzés:

  1. Ez milyen nagy felismerés!
    Köszönöm!
    Én is nagyon szeretek kirakózni, most már tudom, miért:)
    Remélem egyszer én is kirakhatok a gyerekeimmel egy 1000 db-osat!

    VálaszTörlés