2015. október 29., csütörtök

Rumini

A végére értünk. Berg Judit írja valahol, hogy vannak olyan elszánt (elvetemült?) anyák, akik felolvassák a teljes Rumini sorozatot a gyermekeiknek. Most már én is ide tartozom. Június óta minden délután és este legalább fél óra közös mesélés után, októberre befejeztük mind a hét kötetet. Közel kétezer oldalon keresztül hallgatták a hangomat...
Nyár elején vágytam valami közös együttlétre, kalandra, egy külön világra, ahova együtt belecseppenhetünk és elmerülhetek a gyerekekkel. Emlékeztem még, amikor Csabi fiunk hosszú éjszakákon át olvasta a meglévő köteteket, és irigykedve néztem őt akkor, hogy ennyire tud lelkesedni valami iránt. S bár talán nem az óvodásaink a pontos célközönsége a könyvnek, néha túl sok volt még az izgalom, a fejezetek befejezetlensége, letehetetlensége, mégis úgy érzem, csodálatos volt megélni, hogy én is beléphetek az életükbe, a mesevilágukba, nem külsős szemlélő maradok, hanem újra gyerek lehetek velük. A mondanivalóról nem is beszélve. Mert a szeretetnek, a jónak és az igazságnak mindig győznie kell.

Elővettük a nagyoktól a régi Rumini társast is, megvettük a Rumini kártyajátékot és sok órát játszottunk, játszottunk és játszottunk...

Aztán egy őszi napon felkerekedtünk és átvillamosoztunk Budára, hogy megkeressük a Rumini játszóteret, mert ki kell próbálni, milyen is Egérváros, fel kell mászni a Szélkirálynőre és el kell bújni a pelevári bazár labirintusában.

Hálás vagyok az időért, amit rájuk fordíthattam, a gyermeki lélekért, amit feltüzesíthettem magamban és bennük, a fantasztikusan megírt könyvekért és hogy van kinek mesélnem...


1 megjegyzés:

  1. Én kétszer olvastam fel nekik a teljes sorozatot. Szívesen, mert én is élveztem, nehéz volt megállni, hogy ne folytassam. Most a Gergő és az álomfogókat olvassuk, korántsem olyan jó, és elolvastam előre, mert nem voltam biztos benne, hogy nem kéne-e félretenni... Tény, hogy nekünk csak az iskolásaink hallgatják.

    VálaszTörlés